Rookgasafvoer
Ernstjan
2004-11-15 11:18:45 UTC
We zijn bezig met het plaatsen van een AGA (gietijzeren fornuis /
countrycooker). Nu moeten we een aansluiting maken op de rookgasafvoer.
Hiervoor gaan we een afvoerkanaal langs het huis plaatsen en +/- 50 cm boven
de dakgoot laten steken (incl. nelsonkap).
Mijn vraag echter:
De rookafvoerbuis moet passeren door een stuk kunststoffen dak. (zo van die
holle kunststofplaten die ze wel eens voor verandas gebruiken)
Hoe warm wordt nu zo'n rookafvoer buis? Gaat dat fout gaan met dat plastieke
dak? Ook als ik er een kraag van +/- 5cm rond zet zodat die afstand wordt
gehouden tussen het plastiek en de buis?

Graag u algemeen gedacht en hulp...

Alvast Bedankt,

Ernstjan
bausie.
2004-11-15 12:01:59 UTC
Post by Ernstjan
[...]
En wat voor een buis gaat dat dan wel worden Ernstjan?
Een gewone kachelpijp lang de buitengevel zal een hoop condens in de pijp op
leveren.
--
Groeten,
André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Ernstjan
2004-11-15 13:09:26 UTC
Post by bausie.
Post by Ernstjan
[...]
Condens? oei!, maar euhm, dat is wel zo'n oven die ALTIJD aanstaat, normaal
zou er dan geen probleem zijn
Toch?
Post by bausie.
Groeten,
André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
j***@nospam12move.nl
2004-11-20 16:45:55 UTC
On Mon, 15 Nov 2004 14:09:23 +0100, "Ernstjan"
Post by Ernstjan
Post by bausie.
Post by Ernstjan
[...]
ligt aan de temp van je rookgassen.
Zolang deze hoog genoeg zijn (> 60 graden meen ik) heb je geen probleem.
Zit je alleen weer dat je de pijp zowieso moet isoleren om geen risico's
te lopen met het kunststof :-\
Post by Ernstjan
Post by bausie.
Groeten,