Goedkope parfumeur in Citroën C3 / C4 etc...
Wout
2011-12-25 09:12:39 UTC
Hallo, ik heb een tip die ik graag zou willen delen. Mijn auto, de Citroën
C3 heeft de mogelijkheid van een geurverspreider in het dashboard. Alleen
zijn die dingen schrikbarend duur en gaan maar kort mee. Ik heb de afgelopen
maanden wat geëxperimenteerd met geur-olie wat onvoldoende effect had.
Totdat mijn vrouw op het geweldige idee kwam om de geurstaafjes die ze in de
stofzuigerzak doet eenvoudig met een touwtje in het houdertje te monteren.
En dat werkt, prima. Staafjes zijn er in vele geuren en houden het ruim 3
maanden vol. Alleen, je koopt ze in een grote hoeveelheid en kosten bijna
niets! Ik hoop dat ik jullie ook heb kunnen helpen met mijn zoektocht. Veel
plezier en fijne feestdagen. Wouter.
Sucro Faria
Goeie tip Wout! Ik ben er erg blij mee, nou nog een radio in mijn auto...
BOFH
Met cassette of 8track ?
Sucro Faria
Met korte golf.
Vonkenboer
2011-12-26 04:23:08 UTC
Post by Sucro Faria
Post by BOFH
Post by Sucro Faria
Post by Wout
[...]
Hij/zij had beter een auto kunnen kopen die niet stinkt van binnen, dan
had je ook geen geurbuiltjes nodig gehad ;-)

Mark
Sucro Faria
2011-12-26 08:00:40 UTC
Post by Vonkenboer
Post by Sucro Faria
Post by BOFH
Post by Sucro Faria
Post by Wout
[...]
Wie zegt dat de auto stinkt? Voorheen gebruikte ik van die
wierookspiralen, uit Indonesië meegebracht, maar daar word ik een beetje
raar van in mijn hoofd. Dus die tip van Wout is een uitkomst.
Vonkenboer
2011-12-26 09:13:05 UTC
Post by Sucro Faria
Post by Vonkenboer
Post by Sucro Faria
Post by BOFH
Post by Sucro Faria
Post by Wout
[...]
Poets je kunststof delen van het interieur eens met poorboys natural
look, dan krijg je een kaugomballen geur en haal je meteen de
vuiligheid van het kunststof af.

Maar ik heb nog nooit een auto gehad die zo stonk af fabriek dat er een
mogelijkheid in gemaakt was voor geurbuiltjes LOL

Mark
BOFH
2011-12-26 12:19:11 UTC
Post by Vonkenboer
Maar ik heb nog nooit een auto gehad die zo stonk af fabriek dat er een
mogelijkheid in gemaakt was voor geurbuiltjes LOL
Alle nieuwe auto's stinken en daar moet je ze snel mogelijk vanaf.
Of je dat doet met toiletspray, stofzuigerstaafjes of wierook maakt dan niet
uit.
Vonkenboer
2011-12-26 22:09:59 UTC
Post by BOFH
Post by Vonkenboer
[...]
Ja maar een nieuwe auto daar ben je snel van de geur af als je hem een
paar keer goed hebt schoongemaakt, de fabrikant gaat er blijkbaar van
uit dat de citroen blijft stinken anders hadden ze niet een appart een
parfumeur in de auto gemaakt waar je steeds nieuwe geurbuiltjes in moet
doen ;-)

Mark
Sucro Faria
2011-12-26 16:37:23 UTC
Post by Vonkenboer
Post by Sucro Faria
Post by Vonkenboer
Post by Sucro Faria
Post by BOFH
Post by Sucro Faria
Post by Wout
[...]
Van al dat soort "estergeuren" krijg ik gauw koppijn.

Iedere twee weken was ik mijn auto grondig met groene zeep, er komt dan
nauwelijks tot geen vuil van het kunstof. Nadeel van groene zeep vind ik
de voor mij(alweer) hardnekkige onaangename geur.
Post by Vonkenboer
Maar ik heb nog nooit een auto gehad die zo stonk af fabriek dat er een
mogelijkheid in gemaakt was voor geurbuiltjes LOL
Mark
In mijn auto wil nog weleens een kater zijn "geurbuiltje" achterlaten als
ik hem heb laten openstaan.

BAH!
Henk
2011-12-27 10:57:07 UTC
Post by Wout
[...]
Die dingen bestaan gewoon al hoor, steek je in de aansteker ingang. Je kan
er de geurolie in gieten naar keuze
Sucro Faria
2011-12-27 11:34:03 UTC
Post by Henk
Post by Wout
[...]
Je bedoelt een ionisator? Die werkt volgens een ander principe, daar zou
ik geen geurolie ingieten.
Henk
2011-12-29 21:19:35 UTC
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Wout
[...]
Nee, geen ionisator..
Gewoon een ding welke een willekeurige geurolie verspreid, je kan hem zelf
vullen
Gewoon ook via internet te bestellen., oa hier
http://www.hubmar.com/en/carscenter.php
Maar ook in Nederland te koop
Sucro Faria
Is dat niet brandgevaarlijk zo'n ding met olie in de sigarettenaansteker?
Henk
Hoe streng zijn ze denk je in de USA, waar het ding wordt gemaakt...
Sucro Faria
2011-12-30 11:06:21 UTC
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Wout
[...]
Net zo streng als de wind waait...?

http://www.hubmar.com/en/faq.php

"Can I use essential oils if I'm pregnant?
Yes, however you should do so with caution. It is suggested avoiding the
use of essential oils during the first trimester"

Ik draai het autoraampje wel open. Lijkt me gezonder.
Henk
2012-01-04 22:40:00 UTC
Post by Sucro Faria
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Wout
[...]
Zeikerds blijven er altijd.. zelfs als een oplossing op een
presenteerblaadje wordt gegeven.
Draai dat raampje maar lekker open en steek je kop eruit als je langs een
betonnen pilaar rijdt.
Sucro Faria
2012-01-05 10:55:25 UTC
Post by Henk
Post by Sucro Faria
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Sucro Faria
Post by Henk
Post by Wout
[...]
Henk, driftig koketterend met een elektrische stinkerd op zijn
presenteerblaadje.
Klap, klap en nogmaals klap voor piepeltje henk.
Palmisano
2011-12-29 23:31:39 UTC
Post by Wout
[...]
Is er weleens onderzoek gedaan naar dat spul. Ik ben altijd zo bang
dat ze na 20 jaar ontdekken dat je er kanker van krijgt of zo...
Gerard
2011-12-30 18:36:24 UTC
Post by Palmisano
Is er weleens onderzoek gedaan naar dat spul. Ik ben altijd zo bang
dat ze na 20 jaar ontdekken dat je er kanker van krijgt of zo...
Het zijn de luchtjes die je probeeert te maskeren waar je kanker van
krijgt.

Waar gaat dit in vredesnaam over?
Zowel thuis als in je auto: regelmatig luchten en de boel
SCHOONHOUDEN.

Frisse jaarwisseling allemaal,

Gerard
BOFH
2011-12-30 21:20:37 UTC
Je rijdt zeker nog niet zolang auto ?
Palmisano
2012-01-07 14:06:59 UTC
Jawel, maar niet met zo'n sjemiesj nepluchtjesverspreidding.
c***@gmail.com
2020-08-04 14:30:31 UTC
Post by Wout
[...]
Hi, heb net een C3 uit 2013 aangeschaft. Wat bedoel je met het touwtje?