Vaillant geiser blijft te lang branden
Maurits Nagtegaal
2022-05-06 08:05:52 UTC
Beste lezers,
Sinds 3 jaar een tweedehands stacaravan in bezit met Vaillant geiser ( MAG NL 9/2 XZ) die in 2019 voor het laatst is nagekeken.
Twee jaar /seizoenen geleden merkte ik dat hij een paar seconden blijft branden nadat de warmwaterkraan is gesloten, vorig jaar weer wat langer en nu zitten we inmiddels op zo’n seconde of 5. Ik heb er geen goed gevoel bij dat dit goed gaat..
Wat feiten:
In oktober telkens geiser afgetapt en in april weer aangesloten
Nu watergedeelte uit elkaar gehaald: membraan zag er prima uit, geen kalk, niet gescheurd en goed flexibel. Asjes mooi schoon en bewegen probleemloos, veer ook prima.
Waakvlam en hoofdbrander branden mooi blauw.
Ik dacht dat het dan aan de waterdruk zou liggen maar dat is ook in orde.
Opvallend is dat wanneer ik de temperatuur met de regelaar verhoog het starten en uitgaan van de brander nog langer duurt
Wie weet raad?
Is dit iets waarover ik mij zorgen moet maken en zo ja, kan ik het zelf oplossen en hoe dan?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bert(AWRvB)
2022-05-06 08:52:30 UTC
Post by Maurits Nagtegaal
[...]
Als de geiser te lang blijft branden terwijl er geen water door stroomt
kan de druk van het water in de geiser te hoog worden en ontploft de geiser!

De geiser niet meer gebruiken!

Ik heb dit ook meegemaakt en stond er toevallig dicht bij achter glas!
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
Izak van Langevelde
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2022-05-06 19:44:43 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Niet zeuren, je kan niet alles hebben...

Jan
Izak van Langevelde
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2022-05-06 20:18:04 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Wat jammer nou!!!
Niet zeuren, je kan niet alles hebben...
Duffe Calvinist!
U is met het verkeerde been uit bed gestapt...?

Jan
Izak van Langevelde
2022-05-07 11:23:48 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Wat jammer nou!!!
Niet zeuren, je kan niet alles hebben...
Duffe Calvinist!
U is met het verkeerde been uit bed gestapt...?
Uiteraard, ik heb twee verkeerde benen...
Grinnikend door het leven...
Bert(AWRvB)
2022-05-12 08:11:00 UTC
Post by Maurits Nagtegaal
[...]
Als een geiser ontploft dan komt er kokend water uit wat voor ernstige
branwdonden kan zorgen en het kan eventueel de ogen beschadigen en voor
blindheid zorgen. Daarna komt er koud water uit.

De geiser kan blijven branden en of het gas kan blijven stromen.
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***