Alle lampen tegelijk aan en uit
Wil Koster
2021-05-18 07:23:33 UTC
Ik heb een ics 2000 en ik gebruik de app.
Ik kan alle lampen onafhankelijk van elkaar aan en uit zetten.
Maar nu wil ik alles tegelijk uit en aan zetten met app.
Iemand een oplossing?
Sjouke Burry
Gebruik een schakelaar.
Ruut66
2021-05-23 10:15:45 UTC
Post by Wil Koster
Ik heb een ics 2000 en ik gebruik de app.
Ik kan alle lampen onafhankelijk van elkaar aan en uit zetten.
Maar nu wil ik alles tegelijk uit en aan zetten met app.
Iemand een oplossing?
Tuurlijk: Zoek eens iets onder domotica. Alexa, Google home Siri klikaan
zijn ongeveer de bekende. Begin maar met de stopcontacten WLAN
te maken voor je app. Zowel in Apple als Android te krijgen
[Dat kan ook buiten met een IP44]. Verlichting met een
centraaldoos dimbaar Led met trafo is een andere kwestie.

Mat Nieuwenhoven
2021-05-25 12:20:21 UTC
Post by Ruut66
Post by Wil Koster
[...]
Ik weet niet of alles via WLAN te doen nu wel zo handig is. Dan is je
verlichting ineens afhankelijk van een werkende WLAN. Om die reden is
de "slimme" centrale verwarming controle hier Honeywell' s Evohome, wat
een eigen RF verbinding gebruikt.

Mat Nieuwenhoven
Rob
2021-05-25 12:47:26 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Ruut66
Post by Wil Koster
[...]
Er is nog verschil tussen "een werkende WLAN" en "een werkende WLAN
met internet verbinding". Het hangt van het gekozen product af wat
je precies nodig hebt. Alleen een werkende WLAN is nog wel te
garanderen (en net zo betrouwbaar of betrouwbaarder dan "een eigen RF
verbinding") maar als een vereiste is dat die WLAN ook internet
levert (of die eigen RF verbinding aan internet gekoppeld moet zijn)
dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Mat Nieuwenhoven
2021-06-27 20:08:34 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Ruut66
Post by Wil Koster
[...]
Wlan is niet helemaal zo betrouwbaar naar mijn ervaring. Ten eerste zit
hier de 2.4 GHz band retevol, 30+ zichtbare netwerken is geen
uitzondering. En 's avonds zitten ze allemaal te streamen...
Ten tweede zit in ons huis veel metaal in de plafonds, dat geeft ernstige
verzwakking zelfs al van 2.4 GHz, 5 GHz is nog zwakker. Ik zou 3 ipv 1
routers moeten plaatsen om het betrouwbaar te maken. Het 866 (of zoiets)
MHz signaal van de Evohome heeft in alle uithoeken een heel sterk
signaal, volgens de thermostaten. Een internetverbinding wil ik juist
niet.

Mat Nieuwenhoven
Ruut66
2021-07-28 09:24:08 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Ruut66
Post by Wil Koster
[...]
Vrijstaande houtskeletwoning met een enkele ROG router in de meterkast.
Het is een andere opzet. Als het maar werkt. Blij te zien dat er andere
mogelijkheden zijn.