Wasmachine draait niet meer
Marc W
2021-01-01 17:07:46 UTC
Volgende is gebeurd.

Ik had een handwasje wat ik ging centrifugeren. Tijdens het centrifugeren maakte de machine een hard piepend geluid. Dat centrifugeren maakte de machine nog af. Ik achtte het niet verstandig om het op dat moment uit te zetten. Na deze storing opnieuw geprobeerd te centrifugeren, en daarna te wassen, maar de trommel draait helemaal niet meer. De motor maakt wel geluid.

Iets van V-snaar afgebroken? Aandrijving los? Of koolstof borstels wat ik on line zoekend tegen kwam.

Ik heb de machine nog niet open gemaakt. Dat ga ik morgen doen. Nu nog een beetje moe van nieuwjaar.
Marc W
2021-01-01 17:11:05 UTC
Alvast wat merk informatie: AEG Lavamat W1230. Tja de machine is inderdaad meer dan 20 jaar oud.
Izak van Langevelde
2021-01-01 19:12:58 UTC
Post by Marc W
[...]
Kun je de trommel met de hand draaien?
Grinnikend door het leven...
Marc W
2021-01-01 21:27:31 UTC
Ja zit niet vast of zo. Het maakte wel iets van een geluid, maar ik weet niet of dat abnormaal was.
Marc W
2021-01-02 09:33:49 UTC
V-snaar zit er nog keurig op. Als het de koolborstels zijn, dan is het lastig want die zitten aan de voorkant, en ik heb de achterkant dus opengeschroefd en kan daar niet lekker bij. Ik kan kijken of ik de zijplaat er ook nog of kan schroeven..
Rob
2021-01-02 10:08:50 UTC
Post by Marc W
Post by Marc W
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ja maar daarom moet je kijken of de trommel vast is komen te zitten,
dat zou verklaren waarom je dat piepend geluid gehoord hebt.
(doorslippende riem)

Het kan zijn dat hij later weer is los geraakt bijv als dit komt door
een BH beugel of iets anders langwerpigs wat hem klem gezet heeft maar
bij draaien in de omgekeerde richting weer los gegaan is.

Haal in ieder geval de pomp leeg want daar kan het in gevallen zijn.
Marc W
2021-01-02 10:12:26 UTC
En dat hij daarom nu weer draait? Want ik sta voor een raadsel hij lijkt nu weer te draaien namelijk en gisteren niet en ik dacht even dat ik gek was.
Rob
2021-01-02 10:14:57 UTC
Post by Marc W
Post by Rob
[...]
Het hangt van de constructie af of je makkelijk even onder in de kuip
kunt kijken of daar wat in ligt, maar de pomp kan meestal wel open gemaakt
worden en dan voelen in die slang enzo.
Marc W
2021-01-02 10:48:21 UTC
Post by Rob
Post by Marc W
Post by Rob
[...]
Ik heb wel een metalen tanden-ragertje gevonden voor tussen de tanden schoonmaken. Dat heb ik verwijderd.

https://www.deonlinetandarts.nl/lactona-ragers-gripzak-l-m-65mm-zwart-5st.html
Rob
2021-01-02 11:08:21 UTC
Post by Marc W
Post by Rob
Post by Marc W
Post by Rob
[...]
Ja kijk als zo iets in een gat van de trommel prikt dan kan het bij een
draairichting de trommel tegen houden en dan als ie de omgekeerde richting
uit draait weer vrij komen.

Bij het centrifugeren draait de trommel maar een kant op, maar meestal
wordt er na het centrifugeren nog wel een paar keer heen en weer gedraaid
op normale was snelheid en dan kan ie weer los gegaan zijn.

Of als je zelf met de hand aan de trommel draaide.
Marc W
2021-01-02 11:19:24 UTC
Ik snap even niet hoe zo'n klein tanden-ragertje zo'n grote draaiende trommel tegen kan houden, maar misschien begrijp ik iets verkeerd.
J. J. Lodder
2021-01-02 13:34:32 UTC
Post by Marc W
Post by Rob
[...]
Ook sterkere electromotoren kunnen een laag aanloopkoppel hebbben,

Jan
Izak van Langevelde
2021-01-02 11:27:45 UTC
Post by Rob
Bij het centrifugeren draait de trommel maar een kant op, maar meestal
wordt er na het centrifugeren nog wel een paar keer heen en weer gedraaid
op normale was snelheid en dan kan ie weer los gegaan zijn.
Sommige wasmachines draaien ook vooraf even heen en weer, om het wasgoed
te verdelen...
Grinnikend door het leven...
Marc W
Dat is denk ik correct, het centrifugeren start niet onmiddellijk maar hij start en stopt een paar keer voordat hij begint. Of hij dan heen en weer draait of maar 1 kant op, daar heb ik nooit op gelet.
J. J. Lodder
2021-01-02 13:34:31 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Rob
[...]
Geheel standaard, vandaag de dag,

Jan
BugHunter
2021-01-02 13:43:13 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by Rob
[...]
25 jaar geleden ook al.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk/
---------///--------------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Marc W
2021-01-02 19:03:06 UTC
Post by BugHunter
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by Rob
[...]
Ja de machine moet ongeveer van die leeftijd zijn, inderdaad!

(AEG Lavamat W 1230)
Izak van Langevelde
2021-01-02 11:26:33 UTC
Post by Marc W
Post by Rob
[...]
Dat laatste is natuurlijk ook mogelijk...
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2021-01-02 13:34:31 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Marc W
Post by Rob
[...]
Zolang je er nog over twijfelt kan het niet al te erg zijn...

Jan
Marc W
2021-01-02 19:23:46 UTC
Post by Rob
Post by Marc W
Post by Marc W
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ik heb dit filmpje gezien en begrijp nu wat je bedoelt.

Bedankt voor de informatie.
Rob
2021-01-02 19:48:11 UTC
Post by Marc W
Post by Rob
Post by Marc W
Post by Marc W
Post by Izak van Langevelde
[...]
http://youtu.be/xv1cDhg_QK4
Bedankt voor de informatie.
Wat ik eigenlijk bedoelde was op dat filmpje ook te zien: links zit
de pomp waar een schroefdeksel op zit die je open kunt maken en daar
dingen uit vissen.
Niet zulke grote beugels maar een klein voorwerp zoals een muntje
of een haarspeld die kan daar wel in gaan.
Vreemd dat die man deze ook niet even nakeek toen hij de boel toch
al zover gesloopt had.

Het wisselt overigens heel erg hoeveel "gedoe" dit allemaal is.
Hiervoor had ik een Siemens machine en daar kon je hier allemaal al
bij door alleen de "plint" van de machine te halen die er met 2
schroeven met muntgleuf (kwartslag) op zat.
Nu heb ik een AEG en daarbij kun je aan de voorkant alleen bij een
pluizenfilter dat voor de pomp zit (daar kun je dit soort voorwerpen
eruit halen) maar voor andere handelingen moet je de hele machine slopen
net als bij die Miele.
Marc W
2021-01-02 10:10:12 UTC
Post by Marc W
Post by Marc W
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ik denk nu dat het de lagers zijn eigenlijk. De trommel draait wel, ik heb me vergist, gisteren blijkbaar niet goed gekeken. Gisteren te moe van nieuwjaar om goed te kijken blijkbaar excuus.

https://www.partsnl.nl/adviescentrum/de-wasmachine-maakt-veel-lawaai

Probleem is wel dat de lagers vervangen niet heel eenvoudig zelf te doen lijkt, en de wasmachine is 25 jaar oud, dus een monteur laten komen is het denk ik ook niet waard. Mmmm.

Ik vind dit niet echt "simpel".
Marc W
Er zit op zich niks vast meer nu. Wat ik wel zie is dat ik de V-snaar ongeveer een centimeter in kan drukken. Ik vraag me af of die niet te los zit?
Marc W
Om het verhaal helemaal af te maken. De wasmachine draait nu weer. Maar snel draaien maakt toch nog lawaai. Ik denk toch misschien de lagers. Ik heb gratis een oude was-centrifuge kunnen scoren. Wat ik nu doe is wassen, leegpompen, en centrifugeren in die centrifuge. En daar komt mijn was nu nog droger uit dan vroeger! Werkt prima zo!
Debora Beca
2021-04-27 02:25:07 UTC
-world ..201,221,206,121,226, -usa 101 select bins, -special deals for big orders.-bulk usa, -select states, -states availble: -nyc -new jersey -pensilvenia -conecticut -florida -delaware-massachusets-ohio-west virginia-virginia-new hampshire-georgia-maine-vermont-texas-georgia. Apple Pay Tap and Pay Bins instck 101/121

for ATM CASHOUT STORE SWIPES AND GAS STATION CASHOUT Valid DUMPS

- 100% GUARANTEE

- DUMPS PIN FOR SALE

- Dumps 101 + 201

- Valid Rate 98%

- WE SALES DUMPS / Track1 + Track2 + Track3 + PIN ..

- 1st Hand Dumps.

- Daily Update.

- Fast automatic payment methods.

- We checking balance cards over 8000 $.

- Discount System for favorite clients is very loyal.

- Refund in 1-3 hours if dumps is dead or invalid

- Replace lost / stolen / hold / card error / call.

- Quality Services. Quality Dumps Shop.

- Support 24/7.

DM ME LET MAKE SOME BULK CASH

TELEGRAM: @ Driplyf1