Perilex contact wanddoos en 220V stekker
Arne de Vos
2021-02-03 10:46:58 UTC
Onze huidige kapotte combi-oven is aangesloten op een Perilex wandcontactdoos. De nieuwe die we willen bestellen heeft een gewone 220V stekker (type F).

Verkoper combi-oven adviseerde de stekker van de combi-oven af te knippen en hier een perilex stekker op te monteren (bijv. van de oude oven) en dan slechts 1 fase te gebruiken. Echter ik moet dan het snoer afknippen van het apparaat en dan vervalt de garantie op de oven.

Kan ik geen verlengsnoer gebruiken (hele korte eventueel)? Dus daar de 220V stekker afknippen en hier de perilex stekker op monteren? Of heeft dit weer nadelen (verzwakte stroom)? Converteer-doosjes / omvormers heb ik niet gevonden, bestaan vermoedelijk niet?

(nadeel is ook dat de perilex wandcontactdoos achterin onder de vriezer zit, kun je eigenlijk niet bij)

Bedankt voor de tips alvast!!

Arne
Rob
2021-02-03 11:40:14 UTC
Post by Arne de Vos
[...]
Wat is het vermogen van die oven dan?
De "gewone steker" moet je eigenlijk niet willen gebruiken voor meer
dan 2200W. Als de fabrikant dat geen probleem vond dan zou ik em er
toch maar afknippen en (deskundig) een nieuwe monteren.

Rommelen met extra snoertjes kan natuurlijk maar lijdt aan hetzelfde
probleem (kans dat de steker warm wordt, en als die toch al op een
moeilijke plek ligt is dat niet fijn).
Maurice
2021-02-03 15:22:18 UTC
Post by Rob
[...]
Kleine aanvulling: let op dat je goede verbindingen maakt, aangezien
er bij een elektrische oven behoorlijke stromen lopen gedurende langere
tijd.
Als je dan geen goede verbinding hebt, wordt het lokaal warm, wat leidt
tot een nog slechtere verbinding en uiteindelijk smelt de boel of vliegt
er iets in de fik.
Gebruik dus nooit kroonsteentjes, maar lasklemmen die geschikt zijn voor
soepele aders. En als je er zelf eens stekker aan zet: gebruik
adereindhulzen. Nooit de losse draadjes direct onder een schroef zetten.
Maurice
Rob
2021-02-03 15:26:20 UTC
Post by Maurice
Post by Rob
[...]
dat bedoelde ik te zeggen met "en (deskundig) een nieuwe monteren",
daar komt natuurlijk nog meer bij kijken zoals het goed strippen van
de kabel en het goed monteren van de trekontlasting van het snoer.

dat warm worden dat is met een hoop vermogen door zo'n steker een te
verwachten probleem. meer dan 10A is niet verantwoord vind ik.
(geen idee wat die oven verbruikt)
J. J. Lodder
2021-02-03 15:42:37 UTC
Post by Arne de Vos
[...]
Dan knip je toch de perilex met snoer en al van de kapotte oven af
en zet je er een gewone randaarde contra stekker aan?

Jan
Debora Beca
2021-04-27 02:21:12 UTC
-world ..201,221,206,121,226, -usa 101 select bins, -special deals for big orders.-bulk usa, -select states, -states availble: -nyc -new jersey -pensilvenia -conecticut -florida -delaware-massachusets-ohio-west virginia-virginia-new hampshire-georgia-maine-vermont-texas-georgia. Apple Pay Tap and Pay Bins instck 101/121

for ATM CASHOUT STORE SWIPES AND GAS STATION CASHOUT Valid DUMPS

- 100% GUARANTEE

- DUMPS PIN FOR SALE

- Dumps 101 + 201

- Valid Rate 98%

- WE SALES DUMPS / Track1 + Track2 + Track3 + PIN ..

- 1st Hand Dumps.

- Daily Update.

- Fast automatic payment methods.

- We checking balance cards over 8000 $.

- Discount System for favorite clients is very loyal.

- Refund in 1-3 hours if dumps is dead or invalid

- Replace lost / stolen / hold / card error / call.

- Quality Services. Quality Dumps Shop.

- Support 24/7.

DM ME LET MAKE SOME BULK CASH

TELEGRAM: @ Driplyf1