Tuinfrees Honda F360 start niet meer
Kevin
2014-05-20 07:40:23 UTC
Hallo,

Ik heb hier thuis een tuinfrees staan die ik niet meer in gang krijg. Enkele weken terug werkte deze nog. Maar toen ik er mee aan het frezen was viel deze ineens uit. Opnieuw gestart en hij werkte weer voor 5 minuten en viel dan finaal uit. Ik kreeg hem niet meer ingang.
Ik heb hem dan enkele weken laten stilstaan en dit weekend nog eens geprobeerd maar ik krijg er geen leven meer in.

- Aan de bougie zou het toch niet mogen liggen ? Want ik heb hem toen nog in gang gekregen dus deze zal toch nog vonken. Of kan deze zomaar ineens kapot gaan ?

- De olie voor de motor staat nog op peil. De olie voor de transmissie die stond wat lager en heb deze bijvult.

Zijn er nog dingen die ik zelf kan testen of uitkuisen of kunnen jullie adh v deze beschrijving zeggen wat er eventueel aan kapot zou kunnen zijn ?
HWtn
2014-05-20 10:25:49 UTC
"Kevin" <***@gmail.com> schreef in bericht news:d3ed02df-0e76-4501-be96-***@googlegroups.com...
[...]

Uit wat je beschrijft heb ik de indruk dat je niet veel verstand hebt van
motoren. Ik heb verschillende Honda motoren in gebruik en ze zijn
onverwoestbaar. Ook het starten is een genot vergeleken bij andere
motortjes.
Als je die frees nieuw gekocht hebt heb je er een uitgebreide handleiding
bij, daar staan alle storingsreacties in.
Je zegt niet welk type motor er op zit, maar je kunt die handleiding
denkelijk ook downloaden.
Zo wordt je nog een expert.
Succes,
HWtn.
Bert
Benzine ??? (leeg)
(on)wijs man
2014-05-20 16:57:35 UTC
[...]

De bougie gaat niet 1 2 3 kapot maar waar de vonk vandaan komt dat kan wel
123 kapot.
Dus bougie eruit en testen of er ect wel wel een vonk is, dat is
essentieel.

[...]

Ik ken de motor niet maar, versleten kontactpuntjes? kapotte bobine,
kapotte ontstoor condensator,
Er kunnen zoveel redenen zijn waardooor hij niet start.
J. J. Lodder
2014-05-20 18:18:46 UTC
Post by Kevin
[...]
Dat kan. Kortsluiting ergens, of electronica kapot.
Gewoon eruit draaien en kijken of hij wil vonken.
Maar inderdaad niet de meest waarschijnlijke oorzaak.
Post by Kevin
[...]
Klinkt als vuiltje in de carburateur. Schoonmaken.
Test: haal het luchtfilter eraf
en druppel wat benzine in de luchtinlaat.
Daarop zou hij op zijn minst wat sjoege moeten geven,
en misschien zelfs doorlopen.

Doet hij daarmee niks dan is het de ontsteking,

Jan
joe hey
2014-05-21 13:00:28 UTC
Post by Kevin
[...]