Draden trekken, maar dan omgekeerd...
Izak van Langevelde
2020-07-23 09:27:21 UTC
Bij het monteren van een nieuw drukknopje voor de deurbel bleken de
draadjes op het deurkozijn totaal geoxideerd en te kort, en braken af. Ik
dacht even een belkabeltje te trekken, maar de oude belkabel zit muurvast,
en de eindjes aan de kant van bel en knop braken al snel af.

Mooi, nu zit er een halve meter kabel muurvast (haha). Ik vermoed dat men
bij de bouw van dit huis een stuiver bezuinigd heeft door geen leiding te
frezen, maar de beldraad gewoon in het pleisterwerk te leggen. Een manier
om het ding eruit te krijgen is om het eruit te halen op de manier waarop
het erin is gekomen, en ik kan natuurlijk een draadje over de muur laten
lopen, maar ik vraag me af of er een elegantere manier is om dit draad
eruit te krijgen?
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2020-07-23 18:03:07 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dat zou heel goed kunnen.
Kan ook best dat het bij een latere opknapbeurt onder geraakt is.
Post by Izak van Langevelde
[...]
Vrees dat uithakken met een klein schroevendraaiertje
het enige is wat erop zit. (en weer pleisteren)

Je zou een draadloze deurbel aan kunnen schaffen,
als je een adequate resistantie hebt
tegen de Willem Tell ouverture en soortelijken,
(wel twaalf verschillende! ofzo)

Jan
Izak van Langevelde
2020-07-23 18:43:33 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Daarvoor ligt het plaatselijk te diep...
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Uithakken viel wel mee, ik ben het draad gevolgd met een kleine
steenbeitel, en kon stukje bij beetje de draad lostrekken door het
stucwerk heen. Nu nog netjes afwerken zodat het niet meer opvalt, dat zal
lastiger zijn...
Daar word ik te oud voor...
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2020-07-24 07:57:14 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Niet eens gelijk ethernet erin gelegd voor de deurcam?
Post by Izak van Langevelde
Nu nog netjes afwerken zodat het niet meer opvalt, dat zal lastiger
zijn...
Opknapbeurt voor de hele hal...
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
[...]
Daar kan ik mij iets bij voorstellen...

Jan
Izak van Langevelde
2020-07-24 08:15:28 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ik heb overwogen het een keer goed aan te pakken en een sleuf te frezen
voor pvc buis, maar de hoofdbewoonster ziet op tegen de herrie en het
laweit...
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Nu nog netjes afwerken zodat het niet meer opvalt, dat zal lastiger
zijn...
Opknapbeurt voor de hele hal...
Och, een sausbeurt is zo gepiept, er is geen behoefte aan restyling met
interieurverzorgsters en alles...
Post by J. J. Lodder
Zeg zou zelf, jonge vriend...
--