koper word zwart??
Rudy Vanloocke
2022-04-15 16:02:51 UTC
Waarschijnlijk heeft de vorige bewoner een moord gepleegd en het lijk tussen
de vloer verstopt of ingemetseld in een dubbele wand van die kast. Na 4 jaar
begin je dat wel te ruiken ja.
Dat H2S is reden tot klagen. Het is giftig; dat moet genoeg zijn. En
het lijkt dat er iets ligt te rotten. Al kan het ook een kwestie zijn
van stof uit een gasleiding die ooit is weggehaald, of iets met de
grondwaterstand of riool of zo.
Misschien lek riool of afvoerpijp onder het huis, of er ligt iemand
begraven :-)
misschien kan je de openingen met de kruipruimte afdichten met pur ofzo
maar onderzoek naar de oorzaak van de stank lijkt me belangrijker.
Als het grondwater hoog staat wil het wel eens muf ruiken, schimmelvorming
enzo
maar niet echt stinken.
Olaf.
15/04/2022
Een oxidatieproduct van koper is koperoxide (CuO). Dit product is gitzwart. Ik ben scheikundige. Mijn roodkoperen aardgasbuis in de kelder werd in een minimum van tijd ook pikzwart. Aan de andere kan van een deur is bijna geen oxidatie. Ik zoek naar de oorzaak en voorlopig zonder resultaat. Ik neem voor die buizen geel te schilderen. Rudy
최하 Emmelkamp-van OostromDaniëlle 경용순
2022-04-17 23:45:48 UTC
Is het al opgelost?

https://www.woonbond.nl/nieuws/zichtbare-loden-leiding-voldoende-huurverlaging
Misschien heb je hier wat aan als de woningcorporatie niet meewerkt. En anders ombudsman of rechtsbijstand bij juridisch loket bellen. Spreek Woningbouw aan op hun nalatigheid en laat je niet met een kluitje in het riet wegsturen, anders vraag je maar naar een leidinggevende als ze het daar op het callcenter van de woningbouw niet weten!

Succes
Daniëlle
Wij zij hier 4 jaar geleden komen wonen in een huurhuis.
De woningbouw heeft toen op zolder een geiser aangelegd en die loopt
(de kopere buizen) door de trapkast.
Op zich geen probleem maar het stinkt zo in die kast als we een
noorden wind hebben. De woningbouw kwam kijken en zag dat de koperen
buizen iets verkleurt waren door bepaalde gassen maar dit was niet
erg.
Nog steeds stinkt deze kast(en is ook enze voorraadkast) maar nu dacht
ik ik ga hem echt (vooor de zoveelste keer) grondig schoonmaken.
Dit heb ik gedaan maar ik zag dat die buizen nu gitzwart zijn.
De buizen komen uit in de gang en gaan dan naar de keuken.
Daar zijn de buizen gewoon koper.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en heeft dit misschien met die
afgrijselijke lucht (rotte eieren) te maken.
Dit gebeurt alleen maar als er boven iemand de kraan in de badkamer
aanzet.
De woningbouw zegt dus dat het geen kwaad kan voor voedsel e.d.
Is dit waar.
wat maakt koper gitzwart?
alvast bedankt voor reactie.
Wat moet ik doen?
sandra
Izak van Langevelde
2022-04-18 19:02:19 UTC
Post by 최하 Emmelkamp-van OostromDaniëlle 경용순
[...]
Juridisch Loket kun je vergeten: die verbranden alleen subsidie...
Grinnikend door het leven...
Rob
2022-04-19 07:16:12 UTC
Post by 최하 Emmelkamp-van OostromDaniëlle 경용순
Is het al opgelost?
Dat mag je toch hopen van wel, na 20 jaar...