Smeren zonnescherm.
2009-05-09 12:57:33 UTC
Mijn zonnescherm met knikarmen, die al een flink aantal jaren geleden is
opgehangen, loopt steeds stroever bij het omlaag/omhoog draaien. Dit gebeurt
overigens gewoon handmatig. Waar kan ik het tandwiel? mee smeren en waar
moet ik op letten? Ik dacht zelf aan siliconenspray, maar ben bang dat dit
misschien maar even helpt.

Groet,
~PCfreak ©~
2009-05-09 18:03:59 UTC
Post by Jan
[...]
Dat helpt idd niet zo lang, grafietvet is de oplossing.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
***@pc-freak.nl http://www.pc-freak.nl
Jan
2009-05-11 09:15:42 UTC
Post by ~PCfreak ©~
Dat helpt idd niet zo lang, grafietvet is de oplossing.
groetjes Henk
Ok, bedankt voor de tip.

Groet,

Jan
humphry
2009-06-16 23:30:47 UTC
Post by Jan
Post by ~PCfreak ©~
Dat helpt idd niet zo lang, grafietvet is de oplossing.
groetjes Henk
Ok, bedankt voor de tip.
Groet,
Jan
wd40 gebruiken,werkt perfect.
heb ik ook gedaan
Wilma Kersten
2009-07-02 20:29:30 UTC
Post by humphry
Post by Jan
Post by ~PCfreak ©~
[...]
Volgens mijn man zit het draaisysteem in een dichte kast.
waar zou je het dan moeten smeren?
wij hebben n.l. het zelfde probleem.

groet
Wilma
William
2009-07-02 21:35:52 UTC
Post by humphry
Post by Jan
Post by ~PCfreak ©~
[...]

Waar de haak van de draaistang in het draaioog gaat, zitten bij het draaioog
meestal 2 schroeven. Die schroef je los en daar zit het draaimechanisme.
Daar dus een lik vet op en je hebt weer 5 jaar plezier.

Wil
r***@hotmail.com
2020-06-05 07:52:18 UTC
Post by Jan
[...]
beste, wij hebben ook een zonnetent met draaistang, en is ook al menige jaren in gebruik, en draait ook moeilijker met de dag.Ik heb dat eens goed bestudeerd,en van boven waar u de draaistang inhangt,daar een beetje hoger zit een smeernippel,daar moet je een vetpomp met verlengstuk op zetten ,en pompen maar,tot je het vet ziet uitkomen,en dan een paar keer open en dicht draaien,dan voel je een enorm verschil.

Groetjes marcel.
Fred Mellink
2021-06-09 08:13:18 UTC
Post by r***@hotmail.com
Post by Jan
[...]
Bij ons is het mechaniek in dichte kunststof behuizing zonder nippels om de smeren.

Groeten, Fred