olie lekkage uit bosch boorhamer
j***@gmail.com
2019-10-23 09:33:27 UTC
Uit mijn Bosch Phb200 boorhamer lekt olie ,die bij het boren in het rond
a-is dit zelf te verhelpen? (waar haal je een nieuwe pakking en welke oilie
moet erin en hoeveel?
b-wat zou het ongeveer kosten om dit te laten doen (Weegt dit op tegen een
nieuwe?) een nieuwe kost ongeveer 90 euro
c-waar kan je dit evt. het beste laten doen.
MVG,Peter
Piet van Oostrum
2019-10-23 13:19:00 UTC
[...]
Wauw, zou dit na ruim 16 jaar nog steeds niet verholpen zijn? Of de
machine afgeschreven zijn?
--
Pieter van Oostrum <piet-***@vanoostrum.org>
WWW: http://piet.vanoostrum.org/
PGP key: [8DAE142BE17999C4]
Frans Bruinsma
2022-07-10 12:34:06 UTC
Ik heb ook een 2jaar oude bosch. Nu gebruikt voor hamerstand om met beitel tegels van de muur te slaan.
Om dat voor elkaar te krijgen moest ik hard drukken, want ze zaten erg vast.
Ik heb 'm intensief gebruikt en hij ging inderdaad ook olie lekken.
Het verbaast me, want zo'n probleem zou toch 20 jaar later wel eens opgelost moeten zijn.
Voorlopig hoef ik niet meer de hameren.
Maar als dit typisch een Bosch-probleem is, koop ik de volgende keer wel een ander merk.
N. Coesel
2022-07-10 20:37:25 UTC
Post by Frans Bruinsma
[...]
Is normaal. Is smering van de SDS koppeling.