Zaagtafel:dagblad loopt vast tijdens snijden.
a***@gmail.com
2020-05-02 07:51:47 UTC
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn oude zaagtafel van makita (800 watt)

2/3 seconden nadat je bent begonnen met snijden gaat het blad langzamer snijden en stopt hij met zagen terwijl je de motor wel hoor doorgaan.

Wanneer je de hout weer terug trekt en opnieuw aanzet kom je weer 5-10 cm verder voor hij weer vast zit.

Het gevolg is dat ik als nog geen mooi zaagsnede heb.

Is de machine/snijblad nog te repareren of moet er een nieuwe aangeschaft worden?

Bedankt voor uw reactie!
Izak van Langevelde
2020-05-02 08:19:31 UTC
Post by a***@gmail.com
Ik heb een vraag over mijn oude zaagtafel van makita (800 watt)
2/3 seconden nadat je bent begonnen met snijden gaat het blad langzamer
snijden en stopt hij met zagen terwijl je de motor wel hoor doorgaan.
Als de motor draait en het zaagblad stilstaat dan zou ik proberen de
aandrijflijn langs te lopen om te zien wat er slipt of anderszins
loszit...
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2020-05-02 16:52:17 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by a***@gmail.com
[...]
Minder hard duwen kan ook helpen...

Jan
a***@gmail.com
2020-05-06 06:05:27 UTC
Ik probeer het dagblad al zoveel mogelijk zelf zijn werk te laten doen zonder te duwen maar dat haalt niet veel uit en zorgt voor hetzelfde probleem
Machiel de Wit
2020-05-02 19:55:00 UTC
Post by a***@gmail.com
[...]
Dan zit waarschijnlijk de moer waarmee je zaagblad vast zit niet strak
genoeg, of is hij verkeerd in elkaar gezet.

Als je blad bot is gaat hij branden.
MdW.
J. J. Lodder
2020-05-03 17:01:45 UTC
Post by Machiel de Wit
Post by a***@gmail.com
[...]
Met een beetje geluk draait die moer zichzelf al zagend aan en vast,