Witte dakcoating
Mat Nieuwenhoven
2022-01-01 14:51:40 UTC
Heeft er iemand ervaring met witte dakcoating, zoals
https://www.koster-afdichtingssystemen.be/producten-en-oplossingen/witte-
dakcoating/ ?

Ik heb een vrij grote dakkapel, waarvan over een aantal jaren ( 5 of zo)
het bitumen vervangen zal moeten worden. Ik vraag me af, als ik zo'n
dakcoating erover aanbreng, is dan het vervangen overbodig geworden?
Als ik het zo lees kun je het zelf aanbrengen.

En het idee van minder warmte in de zomer trekt me ook aan.

Mat Nieuwenhoven
Ruut66
2022-02-14 18:33:30 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Bitumen is in 20 jaar echt afgeschreven. Er is witte PVC EPDM en TPO te
krijgen als dakbedekking. Afhankelijk van het soort kunststof gaan die
altijd veel langer mee dan bitumen. Maar je moet het wel schoon houden
om profijt van het wit te hebben in de zomer. Een beetje dakdekker rekent
er een paar tientjes extra voor per vierkante meter.

Mat Nieuwenhoven
2022-03-12 17:29:28 UTC
Post by Ruut66
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Ok, dank, ik hou er rekening mee. Nu lopen de dakkapellen van de buren ik
elkaar over (helemaal vlak dak), is een aansluiting van bitumen met EPDM
of TPO wel waterdicht?

Mat Nieuwenhoven