Kapotte vriezer, slaat niet meer aan als de temperatuur oploopt.
Jacky Jackson Jr.
2020-05-25 15:53:00 UTC
Het volgende is gebeurd:

Mijn dochter gaat barbecueën. Er staat een vriezer in de schuur. Mijn schoonzoon zet een soort houtskool opwarm apparaat in de schuur met de vriezer. In de schuur wordt het erg heet. De volgende dag is de vriezer kapot.

De vriezer koelt nog wel, als je de stekker in het stopcontact stopt. Maar op het moment dat hij op temperatuur is, slaat hij daarna niet meer aan. Dus stekker erin, naar -24, koeling slaat af want de vriezer is op temperatuur, maar blijf uit en na een paar uur is het weer boven 0 in de vriezer.

Mijn idee is dat de regelaar die zorgt dat de vriezer weer aanslaat als hij zeg boven de -23 komt stuk is. Die is 'op tilt' geslagen toen die schuur echt idioot warm werd. (Lokaal daar waarschijnlijk 50 graden of zo.)

Ze wouden de vriezer dus weggooien maar ik heb hem nu overgenomen, en wil kijken of hij te repareren valt. Iemand tips? Merk Samsung, ongeveer acht jaar oud. Model RZ00FJSW.

De volgende truc die ik ze gegeven heb om het voedsel niet te laten ontdooien werkte overigens: Een timer ertussen zetten, 3 uur stroom erop, 1 uur stroom eraf (en dat dan 6 blokken van 4 uur in een dag). Maar ik weet niet of dat nu een goede lange termijn oplossing is.
BugHunter
2020-05-25 17:06:40 UTC
Post by Jacky Jackson Jr.
[...]
Als het een standaard thermostaat is, is deze
makkelijk en goedkoop te vervangen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Bert(AWRvB)
2020-05-25 18:53:02 UTC
Post by Jacky Jackson Jr.
[...]
Renkforce UT300 Kamerthermostaat Tussenstekker -40 tot 99 °C

Artikelnummer: 1373757
Fabrikantnummer: UT300
EAN: 4016139045719

Universele thermostaatschakelaar
Universeel bruikbare elektronische thermostaat met gelijktijdige
digitale weergave van de in- en uitschakeltemperatuur en de actuele
temperatuur. De thermostaat is vrijwel op alle gebieden te gebruiken
waar een temperatuurregeling bij het verwarmen of koelen nodig is. Naast
het gebruik als zelfstandig apparaat kan deze universele thermostaat ook
als vervanging voor defecte mechanische thermostaten dienen. Zo kan
bijv. een koelkast met een defect thermostaat via de in de
stekker-stekkerdoosbehuizing ondergebrachte thermostaat worden in- en
uitgeschakeld. Natuurlijk kunt u deze thermostaat ook gebruiken voor het
meten van de temperatuur in een terrarium.

Highlights
Instelbaar bereik van -40 tot +99,9 °C
Met een externe temperatuursensor
Voor verwarmen of koelen