Verstevigen plastic binnenwerk spelletjesdoos
Mat Nieuwenhoven
2022-02-06 12:41:09 UTC
We hebben een spelletjesdoos met veel kleine onderdelen, ik schat > 200.
Dat zit in een plastic vorm met vele vakjes. Werkt prima, maar het
plastic is wel _erg_ dun, en is hol van onder; ik ben erg bang dat het
snel gaat scheuren.

Is er een simpele methode om van onderen de vorm wat steviger te maken?
Iets wat je kun spuiten, of gieten (maar dan moet het niet zwaar zijn), of
verven, of ???. Tenzij het helemaal wordt opgevuld moet het flexibel
blijven. En nee, volstorten met cement is teveel van het goede :-)

Ideetjes?

Mat Nieuwenhoven
Izak van Langevelde
2022-02-06 13:17:01 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Helpt het een stuk karton over de bodem te plakken? Daarmee voorkom je
in elk geval dat het ding blijft torderen. Je kunt het ding ook van
onderen bespuiten met een laag spuitplamuur, zoals in de autospuiterij
wordt gebruikt, kost wel wat meer...
Grinnikend door het leven...
Mat Nieuwenhoven
2022-02-07 06:56:06 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
De onderkant is niet overal even diep, dus een plaat gaat niet lukken. Ik
zou wel vormen uit kunnen snijden dat in ieder geval de bodem van de
meeste (diepliggenste) vakjes ondersteund wordt, maar dan is de zijkant
vand e vakjes nog steed heel zwak (al is het een verbetering).

Spuitplamuur had ik niet aan gedacht, maar wordt dat niet heel stijf?
Gaat het niet breken als het wat vervormd?

Mat Nieuwenhoven
Izak van Langevelde
2022-02-07 17:48:22 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Izak van Langevelde
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Ik heb het onlangs gebruikt om een 3D-geprint model glad af te werken.
Daarbij heb ik nogal wat op een oude krant gespoten, en dat wordt niet
heel stijf of bros, het breekt zeker niet als de krant buigt. Ik
gebruikte Motip Spray Putty, dat werkte perfect voor dit doeleinde, maar
ik zie dat het niet meer leverbaar is ;o(
Grinnikend door het leven...
Bart Dinnissen
2022-02-06 16:08:14 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Purschuim is het proberen waard, misschien. Of zou dat ook te zwaar worden?
Bart Dinnissen
Mat Nieuwenhoven
2022-02-07 06:58:39 UTC
On Sun, 6 Feb 2022 12:41:09 -0000 (UTC), in nl.doe-het-zelf Mat
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Te zwaar niet, maar purschuim zet uit en zou de vorm vervormen,
waarschijnlijk zelfs kapot drukken. Qua gewicht zou het ideaal zijn. Is
er niet zoiets als piepschuim wat je kunt spuiten, of gieten?

Mat Nieuwenhoven
Sjouke Burry
Piepschuim korrels gemend met een beetje lijm.
Machiel de Wit
2022-02-08 00:09:56 UTC
Mat Nieuwenhoven schreef op 06-02-2022
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Aan de binnenkant beplakken met ducttape.
als je dan ook nog een laag dwars eroverheen aanbrengt wordt het
ontzettend taai maar blijft flexibel.
MdW.
J. J. Lodder
2022-02-08 09:40:36 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Je zou naar Alabastine Extra Allesvuller kunnen kijken.
<https://www.alabastine.nl/product/extra-allesvuller/>

Het is lichtgewicht spul, met weet niet wat voor vulsel erin.
(piepschuimpoeder?)
De consistentie lijkt een beetje op scheerschuin of slagroom.

Zo lichtgewicht dat je er grote gaten in het plafond mee kan vullen.
(het loopt niet, en het valt er niet uit)
Geen idee of je doosje er stevig genoeg voor is,

Jan
Mat Nieuwenhoven
2022-02-10 15:49:51 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Dank, maar wel duur. 18 euro voor 200 ml, ik denk dat ik een liter of
twee nodig heb als ik alle zwake plekken wil bedekken.

Mat Nieuwenhoven
J. J. Lodder
2022-02-11 09:29:00 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by J. J. Lodder
Post by Mat Nieuwenhoven
[...]
Oh, is het zo groot.
Zou je dan niet liever gelijk een nieuwe doos maken?
(met vakjes van karton/dun triplex ofzo?)

Jan
(zie 18euro/500 ml, maar dan nog)