Plafond reinigen voor het witten?
DeltaFlyer
2003-11-02 19:11:20 UTC
Aankomende week wil ik de plafonds in m'n huis witten. Dit zijn gespoten
betonnen plafonds. Met name in de hoeken en in de keuken is het een beetje
vuil geworden. Is er een manier of een middeltje om dit schoon te maken
zonder de structuur van het plafond te vernielen ? En ja......ik ga goede
latex gebruiken (geen gamma oid). Iemands tips ?

BVD

Erwin
a***@xs4all.nl
2003-11-02 20:14:52 UTC
Wanneer het echt gespoten is moet je het louter ontvetten, met bv
amoniac.
Vicky
2003-11-02 20:28:48 UTC
Post by DeltaFlyer
[...]
Hallo Erwin,

Beginnen wij volgende week ook mee, maar we hebben nog geen keuze gemaakt
voor muurverf. Welk merk heeft jouw voorkeur?

Vicky
DeltaFlyer
2003-11-02 21:20:40 UTC
Hoi Vicky,

Ik zal morgen eens bij een verfwinkel gaan kijken. Ik weet het echt nog niet
maar wat ik wel uit het verleden geleerd heb is dat je beter wat meer geld
uit kunt geven voor latex dan goedkopere nemen en 3 keer het plafond witten
i.p.v. 1 keer (en dat is al vermoeiend als je het niet gewend bent).
Succes,

Erwin

Vicky
theo
2003-11-02 22:01:59 UTC
Post by DeltaFlyer
[...]
Een tip? 3 in 1 plafondverf van Alabastine. Niet echt goedkoop, maar dekt
wel
goed, en in een keer.
http://www.alabastine.com/producten/Plafondverf_3in1.htm

succes Theo
Geert

Erwin
Nooz
2003-11-02 23:48:23 UTC
Post by DeltaFlyer
[...]
Alphatex van Sikkens is reteduur maar werkt heerlijk, droogt magnifiek
op en is erg sterk. Ik zag de professionele schilder ermee werken en
je blijkt het met een KvK nummer rechtstreeks bij de fabriek in Breda
te kunnen kopen. Maar het zal ook wel in de verfwinkel te krijgen
zijn.

Neus
Alf redo
2003-11-03 10:36:58 UTC
Post by DeltaFlyer
Aankomende week wil ik de plafonds in m'n huis witten. Dit zijn gespoten
betonnen plafonds. Met name in de hoeken en in de keuken is het een beetje
vuil geworden.
Dat vuile is meestal de reden om te gaan witten. Dus het is een beetje de
bedoeling dat je het vuil er niet af krijgt, anders zou je niet hoeven gaan
witten...
Post by DeltaFlyer
Is er een manier of een middeltje om dit schoon te maken
Met ammonia. Het staat meestal op de emmer latex hoe dat moet.

Alfredo
Matthijs
2003-11-03 18:08:26 UTC
Ik heb het al een aantal keer gedaan door gewoon een scheut amoniak door de
latex te roeren.
Dit geeft hetzelfde effect als dat je eerst met amoniak het plafond schoon
maakt, alleen ben je dan 2 keer bezig!!

Zo heb je alles in 1 keer voor elkaar. Want volgens mij is het op de kop
werken en boven je macht niemands hobby!!

Succes,

Matthijs.
Alfredo
snzgennep
2003-11-03 18:17:56 UTC
ik probeer zo min mogelijk te witten of wat dan ook.
ik gebruik gewoon 1 liter dikke glorix op 4liter water en spuit dit met zo'n
gifspuitje op het plafon en de muur en neem het geheel ff af met een spons.
het stinkt wel,en je moet oud spul aantrekken maar het wordt hadstikke
schoon.
en ik vindt het minder werk als opnieuw witten en de structuur die in mijn
sierpleister zit blijft bestaan.
--
Eef die bijna iedere zaterdag avond hier te vinden is
http://mail.map24.com/snz_gennep
Post by DeltaFlyer
Post by Alf redo
Post by DeltaFlyer
vuil geworden.
Dat vuile is meestal de reden om te gaan witten. Dus het is een beetje de
bedoeling dat je het vuil er niet af krijgt, anders zou je niet hoeven
gaan
Post by Alf redo
witten...
Alfredo
Poecilia Reticulata
2003-11-03 18:26:27 UTC
Post by snzgennep
[...]
De structuur is heus niet zomaar weg hoor, sterker, ik wit een nieuw
gestucte muur altijd, dit omdat kaal stucwerk veel meer vuil aanhoud en veel
meer aanvoelt als schuurpapier.
Bovendien oogt vers stucwerk grijzig tov een gewitte muur.
Guppie
snzgennep
2003-11-03 18:51:14 UTC
Post by Poecilia Reticulata
[...]
ik bedoel dus spachtelputs,en dit heeft al een kleurtje,en het plafon zit
ook een werkje in,en is van helderwit gips.
crysler
2003-11-03 19:21:16 UTC
Post by Matthijs
[...]
Zo werkt het natuurlijk niet, zo kun je ipv schuren ook wel een paar
velletjes schuurpapier door je verf gooien, het zou wel makkelijk zijn dat
wel
Matthijs
2003-11-04 17:12:22 UTC
Post by Matthijs
[...]
Nou zo werkt het dus wel !!! Dit gaat al jaren goed en is een tip van mijn
oude opa die in dit soort werk gezeten heeft !!

Maar als je liever eerst het plafond schoon maakt met bv sint Marc dan moet
je dat vooral doen. Is alleen 1x meer werk.

Grtn Matthijs
crysler
2003-11-04 20:02:28 UTC
Post by DeltaFlyer
Post by crysler
Post by Matthijs
[...]
Dus omdat opa het deed is het goed, schilderen over een vette onderlaag
hecht echt niet, en dan door een scheutje ammonia door de verf denken dat
het wel hecht is uit gevonden door luie schilders....
Arie
2003-11-04 07:32:16 UTC
Post by DeltaFlyer
[...]
Reinigen met St Marc. Werkt perfect.

Arie
Posted by news://news.nb.nu
c***@gmail.com
2020-05-05 09:31:35 UTC
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
Izak van Langevelde
2020-05-05 09:39:41 UTC
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
En wij maar denken dat ze achterin de winkel witte verf stonden te
mengen...
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2020-05-05 12:28:55 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
En wij maar denken dat ze achterin de winkel witte verf stonden te
mengen...
Met witmaker...?

Jan
Izak van Langevelde
2020-05-05 12:58:18 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
En wij maar denken dat ze achterin de winkel witte verf stonden te
mengen...
Met witmaker...?
Restjes kleur uitkoken en een middagje op de bleek leggen...
Grinnikend door het leven...
Machiel de Wit
2020-05-10 20:06:27 UTC
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
Alle verf wordt gemaakt met elektriciteit..
MdW.
Rink
2020-05-14 18:47:24 UTC
Wauw, heb je verder niks nodig?
Machiel de Wit
2020-05-19 22:57:46 UTC
Rink schreef op 14-05-2020
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
Alle verf wordt gemaakt met elektriciteit..
Wauw, heb je verder niks nodig?
Nee.
MdW.
J. J. Lodder
2020-05-20 08:59:55 UTC
Post by Machiel de Wit
Rink schreef op 14-05-2020
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
Alle verf wordt gemaakt met elektriciteit..
Wauw, heb je verder niks nodig?
Nee.
Toch wel een fusiereactor om de electriciteit te maken?

Jan
Izak van Langevelde
2020-05-20 09:54:05 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
Alle verf wordt gemaakt met elektriciteit..
Wauw, heb je verder niks nodig?
Nee.
Toch wel een fusiereactor om de electriciteit te maken?
Nergens voor nodig, neem een paar zonnepanelen en dat plafond is zo wit...
Grinnikend door het leven...
Rink
2020-06-07 16:44:01 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
[...]
Heb je een gebruiksaanwijzing?
Ik heb zonnecellen maar mijn plafond wordt niet wit....
Sjouke Burry
Je moet er WIT licht op laten vallen, tssssk.......
Izak van Langevelde
2020-06-07 17:22:23 UTC
Post by Sjouke Burry
Post by Rink
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
[...]
Lastig hoor, eigenlijk alles valt naar beneden...
Grinnikend door het leven...
J. J. Lodder
2020-06-07 17:18:15 UTC
Post by Rink
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
[...]
Dan moet je de plus en min van de verfgenerator omwisselen...

Jan
Machiel de Wit
2020-05-21 00:38:18 UTC
J. J. Lodder schreef op 20-05-2020
Post by J. J. Lodder
Post by Machiel de Wit
Rink schreef op 14-05-2020
Post by Rink
Post by Machiel de Wit
Post by c***@gmail.com
Gamma latex is gewoon gemaakt bij sigma..
Alle verf wordt gemaakt met elektriciteit..
Wauw, heb je verder niks nodig?
Nee.
Toch wel een fusiereactor om de electriciteit te maken?
Niet per se.
--
MdW.