ledlamp blijft gloeien.
GeeKaa
2020-08-04 14:30:17 UTC
Parallel aan een nagloeiende dimbare ledlamp heb ik een c van 0,22 uF
geplaatst.
Het nagloeien is over maar de lamp laat zich nu niet meer dimmen en
brandt vol.
Iemand een idee?
Groet, Gerard.
Sjouke Burry
2020-08-04 14:37:44 UTC
Post by GeeKaa
[...]
Probeer het eens met 1nF of 10nF.

Tijdens het schakelen van de dimmer elke halve periode,
is jouw C een flinke kortsluiting.
GeeKaa
2020-08-04 17:25:00 UTC
Post by Sjouke Burry
[...]