Een goede lijm voor schoenen
m***@gmail.com
2020-06-21 19:02:17 UTC
Hallo,
Wie weet een goede lijm voor schoenzolen?
En dan niet eentje die na 5 kilometer lopen al weer loslaat.
Ik weet dat je goed moet ontvetten en zo, maar de meeste lijmen
maken niet waar wat ze beloven vind ik. wellicht omdat TE sterke
lijmen te gevaarlijk zijn voor de gewone consument. Ik trek wel
handschoenen aan maar hoe kom ik aan super super super
sterke lijm?
Groet,
Joris.
De ervaring die ik heb is eenvoudig en smel, loopt binnen 30 seconden weer door en het laat nooit meer los
https://www.mesaproducts.nl/mesa-industrielijm-lijmt-alles
Rob
2020-06-21 20:10:02 UTC
Ja tuurlijk joh, iemand met mail adres ***@gmail.com heeft
ervaring met producten van www.mesaproducts.nl...
En komt daar 20 jaar na de vraag mee aanzetten.
Mat Nieuwenhoven
2020-06-22 05:17:18 UTC
Post by Rob
Post by m***@gmail.com
[...]
Precies. Overigens heb ik een schoenmaker nieuwe zolen onder mijn
klusschoenen zien zetten met BisonTix. Dat heeft nooit losgelaten. De
lijm moet uiteraard wel flexibel zijn, dat is een schoenzool ook.

Mat Nieuwenhoven
Rob
2020-06-22 07:53:39 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Rob
Post by m***@gmail.com
[...]
Ik koop al jaren geen schoenen meer met zo'n soort zool. Dan hoef je
je ook niet te ergeren aan de korte levensduur en het feit dat ze zo
glad zijn.
Mat Nieuwenhoven
2020-06-27 17:26:22 UTC
Post by Rob
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Rob
Post by m***@gmail.com
[...]
Korte levensduur? Ik had op die schoenen heel erg veel gelopen (vele
jaren, dagelijks), voordat ik nieuwe kocht. Uiteraard moet je geen
leren zolen eronder laten zetten, die zijn spiegelglad op harde
vochtige ondergrond, maar stevige anti-slip zolen.

Mat Nieuwenhoven
Rob
2020-06-28 08:46:51 UTC
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Rob
Post by Mat Nieuwenhoven
Post by Rob
Post by m***@gmail.com
[...]
O ik dacht dat je het over leren zolen had, daarvan herrinner ik me dat
toen ik dat soort schoenen kocht de zolen altijd al versleten waren na
een paar maanden erop lopen terwijl de rest van de schoen wel een aantal
jaren mee kon. Dus stond je daar regelmatig mee bij de schoenmaker.

Die rubber-achtige zolen gingen wel wat langer mee, maar het blijft
gepruts in vergelijking met moderne schoenen. Dat ze niet in een
bepaalde "stijl" passen is nu geen probleem meer.
(in die tijd moest ik in blauw costuum lopen enzo)

AA
2020-06-22 09:17:48 UTC
Deze lijm via https://www.alleslijm.nl/ gekocht, is prima spul.
AA