nefit ecomline hr excellent
Henk Van Hellum
2008-06-14 12:24:56 UTC
Hoi,

Ik heb een nefit ecomline hr excellent en daar zit een boiler in.
Soms zijn er weken bij dat ik niet thuis ben maar het water in de
boiler wordt wel op temperatuur gehouden.
Is er een mogelijkheid om die boiler buiten werking te stellen?
--
Groeten,

Henk

---

---
MRe
2008-06-14 12:45:17 UTC
Post by Henk Van Hellum
[...]
Stekker eruit trekken en gaskraan dicht.

MRe
Henk Van Hellum
2008-06-14 12:54:50 UTC
Post by MRe
Post by Henk Van Hellum
[...]
Ja... heb ik ook aan ged8 maar dan bevriest de boel in de winter en
dat is niet de bedoeling
CV moet wel blijven werken maar boiler mag niet verwarmen

Henk

---
b***@gmail.com
2008-06-14 15:59:34 UTC
Post by Henk Van Hellum
[...]
Bij de ketel hoort een handleiding; leest u deze eens door.
Mocht u de handleiding niet bij de hand hebben dan kunt u deze
waarschijnlijk downloaden op www.nefit.nl.
andre
2008-06-15 07:19:24 UTC
Post by Henk Van Hellum
[...]
Met een modeline 30 klok thermostaat is het mogelijk om de boiler uit te
schakelen. Met de
nieuwe type nefit klok thermostaten zal dit vermoedelijk ook wel mogelijk
zijn.

Andre
Willem de V
2008-06-19 18:24:17 UTC
Post by Henk Van Hellum
[...]
Ik heb een Radson ketel in een 2e huisje.
Wij sluiten water af en tappen dan het laatste water af.
Dan slaat de boiler ook niet aan , want de beveiliging zet de boiler opwarming
uit.

De knop op de ketel (de Radson dus) heeft GEEN invloed, vandaar bovengenomede
oplossing om dat er anders weken voor niets gestookt wordt.

Willem de V
Post by Henk Van Hellum
--
Groeten,