oplossing gezocht voor lawaai-stoepoten op stenen vloer.
Ger P. van Lierop
2007-03-04 19:15:04 UTC
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed oplossing tegen het schuiflawaai van de
stoelpoten van onze eettafelstoelen. Het zijn relatief dunne metalen ronde
pijp pootjes (14mm inwendig ), waarin een hard plastic dop zit
geslagen/geperst.
De stoellpoten maken een flink kabaal over onze travertin vloer als je ze
schuift.

Natuurlijk is oppakken van de stoel en verplaatsen de beste oplossing, maar
zowel ik als mijn vrouw zijn best lui en schuiven liever ;-)
Daarnaast is het best vervelend steeds op te moeten staan om de stoel te
verplaatsen.

We hebben al divers kleef viltjes geprobeerd, maar die laten allemaal los na
enige dagen. ik heb ook al geprobeerd om er andere plastic hulzen overheen
te zetten maar ook dat gef geen beter resultaat.
Zelfs bij het vastlijmen van de viltjes met twee-componentenlijm lieten ze
na enige tijd toch weer los.
Wieltjes lijken ons geen fijne oplossing, maar als het niet anders is, dan
moet ik daar maar eens naar gaan kijken.

Misschien weet iemand een gouwe tip?

Groetjes en alvast bedankt namens de buren ;-)

Ger
wieweet
2007-03-04 21:10:00 UTC
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Ik heb houten poten (de stoel dan) en hetzelfde probleem op plavuizen.
Heb wel van die kunsstof viltjes in een plastik omhulling met een spijker in
het midden gebruikt. Die blijven goed zitten maar zijn na 1 jaar versleten
en dan moeten ze worden vervangen.
Misschien kun je er wat mee als je een klein gaatje voorboort in het
kunststof pootje
iets dunner dan de spijker. Dan kun je ze er klem inslaan.
Misschien bestaan er van die kogelrollers die je ook wel ziet op "lopende"
banden waar dozen overheen "rollen" maar dan omgekeerd. Ik weet alleen niet
hoe dat heet.
unknown
2007-03-04 21:32:27 UTC
Post by wieweet
Misschien bestaan er van die kogelrollers die je ook wel ziet op "lopende"
banden waar dozen overheen "rollen" maar dan omgekeerd. Ik weet alleen niet
hoe dat heet.
Een heel leuk idee.
http://www.overtoom.nl/transport-opslag/banen/kogelrol/kogelrol-kunststof-diameter-15-mm-belasting-7-kg_14550504.html

Helaas, de minimale buitendiameter is 24 mm, dus te groot voor die pootjes, maar
misschien met wat knutselwerk...
En... de kunststof uitvoeringen kunnen een volwassen mens niet dragen, dus wordt
het de stalen kogel, die ook niet erg stil zal zijn op Travertin...

Knutsel@@r
Bert ( A W RvB )
2007-03-04 21:24:53 UTC
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Blokjes hard(hout) en daar een gaatje in boren en daar die stoelpoten
in vastzetten?

Bert RvB.

www.rjrsnvbrn.nl
bestweter
2007-03-04 21:27:02 UTC
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Probeer eens doppen welke over de poot te schuiven zijn; deze zijn wat
ronder en schuiven daardoor iets gemakkelijker over de oneffenheden van de
vloer.
Wellicht dat het opvullen van de poten met purschuim ook geluidsdempend
werkt.
Ger P. van Lierop
2007-03-04 22:24:58 UTC
Post by bestweter
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Bedankt voor die tip, helaas hebben we die ook al geprobeerd met negatief
resultaat.
Het was ietsie stiller, maar werd niet echt beter.
inmiddels na lang zoeken hebben we een site gevonden waar je doppen met
vastgelaste viltstukjes kunt bestellen.
We hebben deze uiteraard direct besteld, dus is het even afwachten.
Ze zijn er zelfs met instelbare hoek voor pootjes die niet loodrecht op de
grond staan (zoals bij ons het geval is)

grtz

Ger
Riab
2007-03-05 13:08:17 UTC
Post by Ger P. van Lierop
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Knip
[...]

Ik heb het zelfde probleempje, wat is je oplossing ?

goetjes
Ab
Eric Plankeel
2007-03-05 13:24:47 UTC
Heb je voor ons de URL van de site?

Alvast bedankt,

Eric
Ger P. van Lierop
2007-03-05 16:43:00 UTC
Post by Ger P. van Lierop
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Ik heb de pootjes besteld bij

http://www.floorfriendly.nl/shop/

Ik moet natuurlijk nog wel afwachten of het werkt, maar het lijkt een prima
oplossing.

grtz

Ger
(Die z'n naaldhakken heeft weggegooid;-)
Femme Verbeek
2007-03-10 00:11:22 UTC
Post by Ger P. van Lierop
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Interessant, ik heb hetzelfde probleem maar dan met een 11 mm dik
buisframe. De kleinste maat begint bij 17. Mailtje verstuurd, ben benieuwd.

-- Femme
g***@gmail.com
2020-07-09 06:13:09 UTC
Mag ik vragen welke dit precies zijn. Ik ben opzoek naar zoiets. Heb dus hetzelfde probleem en behalve " lui" hebben wij ook kinderen die de stoelen niet optillen. Il hoor het graag.

Groeten
Rob van der Putten
2020-07-09 14:44:30 UTC
Hoi
Post by g***@gmail.com
Mag ik vragen welke dit precies zijn. Ik ben opzoek naar zoiets. Heb dus hetzelfde probleem en behalve " lui" hebben wij ook kinderen die de stoelen niet optillen. Il hoor het graag.
Rubber padjes (schuift niet lekker).
'vilt' padjes. Moeten wel stevig zijn, anders gaan ze snel stuk.
Zwenkwieltjes.

Vr.Gr,
Rob

Aka
2007-03-05 07:58:32 UTC
Post by Ger P. van Lierop
[...]

Neem een nieuwe vloerbekleding, die isoleert tegen contactgeluid. Of
vinden jouw buren het gebanjer op naaldhakken wel gezellig?

Aka
Andre
2007-03-05 11:15:53 UTC
Post by Aka
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Niet iedereen woont in een rijtjeshuis of driehoog achter.

André
bestweter
"Groetjes en alvast bedankt namens de buren ;-)"
Andre
2007-03-05 13:22:12 UTC
Post by bestweter
Post by Andre
Post by Aka
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Jawel, maar dat komt omdat ze het zat zijn dat OP steeds komt bedelen om de
doppen van lege PET flessen.

André
bestweter
2007-03-05 14:04:39 UTC
Post by Andre
Post by bestweter
Post by Andre
Post by Aka
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Maar wat heeft daar het al dan niet wonen in een rijtjeshuis of driehoog
achter mee van doen?
Andre
2007-03-05 15:31:14 UTC
Post by bestweter
Post by Andre
Post by bestweter
Post by Andre
Post by Aka
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Dat is net zo'n ongenuanceerde aanname als die van Aka, die er vanuitgaat
dat OP of zijn partner op naaldhakken door hun huis "banjeren".
Zo, nu heb ik wel weer genoeg energie besteed aan zanikende reacties.

Doei
Ger P. van Lierop
2007-03-05 16:40:08 UTC
Post by Andre
Post by Aka
Post by Ger P. van Lierop
[...]
Ach, ik draag al jaren geen naaldhakken meer. Die behandeling heeft best
geholpen ;-)

Grtz

Ger