Voordeur schilderen...en dan?
Eppie
2009-03-27 21:50:36 UTC
Dan moet de verf drogen! Doe ik de voordeur dicht dan valt deze in de
tochtstrips en heb ik aan de randen de verf beschadigd en gekleurde
tochtstrips. Laat ik de deur open dan kan jan en alleman binnenkomen en ik
heb weinig zin om een dag bij de deur te posten totdat de verf droog is!.
Hoe lossen jullie dit op?

Groeten,

Erwin
Pinokio
2009-03-27 22:00:41 UTC
Post by Eppie
[...]
Blijkbaar woon je in een buurt die totaal niet te vertrouwen is !

Maar inderdaad verfen en dan laten drogen.
Duur open of op een kier zetten.
André-Hessel Jensma
2009-03-27 22:02:32 UTC
On Fri, 27 Mar 2009 22:50:36 +0100, "Eppie"
Post by Eppie
[...]
1. Schilderen bij mooi weer.
2. Voordeur niet te dicht bij de straat (bij mij meer dan 10 meter
vanaf de stoep).
3. Ook de deur van de gang naar de woonkamer open laten, dan kun je
makkelijk in de gaten houden wie er binnen komt.

(Hoe vaak schilder je je voordeur nou?)
--
André-Hessel Jensma

Antispam: Remember to remove the 'y' characters from
my address to email me. (Replace 'yjensma'
with 'jensma' and 'nyl' with 'nl').
Izak van Langevelde
2009-03-27 23:30:02 UTC
Post by Eppie
[...]
4. Het luik van de kruipruimte verwijderen en de mat netjes terugleggen
5. Familie, vrienden en bekenden inseinen
6. Knoop in zakdoek leggen
Grinnikend door het leven...
jeroentje
2009-03-28 06:18:06 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by André-Hessel Jensma
Post by Eppie
[...]
7 je schoonmoeder achter de deur zetten

Jeroentje
post2u
2009-03-28 14:30:44 UTC
"Izak van Langevelde" <***@xs4all.nl> wrote in message news:eezacque-***@news.xs4all.nl...
Post by Izak van Langevelde
Post by André-Hessel Jensma
1. Schilderen bij mooi weer.
Even wachten tot het iets warmer wordt, bij lagere temps droogt verf traag.
Post by Izak van Langevelde
4. Het luik van de kruipruimte verwijderen en de mat netjes terugleggen
Vergeet niet de server weg te halen die daar al jaren trouw en onopvallend
draait.
Post by Izak van Langevelde
5. Familie, vrienden en bekenden inseinen
Familie zou ik juist niet inseinen, maar locale omstandigheden kunnen
verschillen.
Post by Izak van Langevelde
6. Knoop in zakdoek leggen
Grinnikend door het leven...
mijn naam
2009-03-28 14:41:11 UTC
Post by Eppie
[...]
Al zet de OP z'n deur honderden meters van de straat, het gat wat
normaalgesproken wordt afgesloten door die deur wordt er niet minder
aantrekkelijk van voor diverse figuren.
Post by André-Hessel Jensma
3. Ook de deur van de gang naar de woonkamer open laten, dan kun je
makkelijk in de gaten houden wie er binnen komt.
Omgekeerd kan A.B te C dan makkelijk kijken wat er binnen te halen valt en
een bezoekje plannen.

Tip 1 was top. Daarna:

2: vrijwilliger opsnorren (zoon/dochter/vrouw/vader/moeder enz.)

3: tuinstoel ofzo in de deuropening, kratje bier/fles
wijn/puzzelboekje/breiwerk erbij en lekker ontspannen genieten van het mooie
weer, eventueel bij toerbeurt.
FVe
2009-03-27 22:52:03 UTC
Post by Eppie
[...]
een goede wig aan binnenzijde onder de deur die niet wegglijdt,
kettinkie aan het handvat (of dat anti-inbraakding dat je toch al monteert
omdat je renoveert),
De schroef waarmee de cilinder (v/h slot) er een groot deel uitdraaien -
valt de deur niet dicht,
Tochtstrip erafhalen,
(zijn zomaar wat dingetjes die bij mij opkomen)

Frank
Hans
2009-03-27 23:14:21 UTC
Post by Eppie
[...]
Op een mooie dag s'morgens schilderen en inderdaad de deur niet
sluiten voor 21.00 uur.
J. J. Lodder
2009-03-28 08:45:09 UTC
Post by Hans
Post by Eppie
[...]
En dan nog, met die verf van tegenwoordig...

Zelfs na een dag kleeft hij toch nog genoeg
om een lelijke moet op te lopen.
Randje bijwerken, en geforceerd uitharden met een fohn,

Jan
Case
2009-03-28 14:32:52 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Hans
Post by Eppie
[...]
Ik heb vorige week nog verf van Flexa gebruikt,
die na 4 uur stofdroog was en na 12 uur mocht
er een volgende laag worden opgezet en dan moet
het echt wel goed droog zijn. Dus informeer eens
bij een verfleverancier naar een sneldrogende verf,
dan kun je het met de overige tips in één dag klaren.
Groetjes, Case
Pinokio
2009-03-28 18:14:25 UTC
Post by Case
Post by J. J. Lodder
Post by Hans
Post by Eppie
[...]
Die 4 uur staat wel bij een bepaalde temperatuur !

Niet wat we afgelopen weken hebben gehad
FVe
2009-03-28 19:23:34 UTC
Post by Case
[...]
Verf kan dan na 12u droog zijn, maar zal dan nog niet volledig uitgehard
zijn. De (mechanische) belasting die bij het sluiten van de deur optreedt
kan groot zijn, waardoor deze alsnog beschadigd.

Is het nog verstandiger om met een winderige dag te schilderen dan met een
zonnige dag.

Die truck van bakpapier vind ik nog niet eens zo slecht, naast het op tijd
beginnen (=vroeg).
Frank
Poecilia
2009-03-28 20:40:15 UTC
Post by FVe
Post by Case
[...]
Wat ik met succes heb gedaan, de deur op een mooie warme dag schildern
(vroeg), daarna zo lang mogelijk open houden en dan sávonds de sponning dun
in de vaseline zetten, de verf hecht dan niet aan de ponning
PR
Peter V
2009-03-28 18:22:23 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Hans
Post by Eppie
[...]
1: deur op een kier vastzetten en bv met touw binnen vastmaken zodat
deze niet naar buiten open kan.
2: bij een raam heb ik een paar dagen bakpapier tussen de randen
gehad. De verf plakt hier niet aan. Werkte aardig goed.

Succes,

Peter
bestweter
2009-03-28 21:59:26 UTC
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Hans
Post by Eppie
[...]
De OP heeft het over een voordeur; die draaien vrijwel altijd naar binnen.
Peter
pleerol
2009-03-28 23:45:45 UTC
Post by bestweter
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Peter V
2: bij een raam heb ik een paar dagen bakpapier tussen de randen
gehad. De verf plakt hier niet aan. Werkte aardig goed.
Succes,
Peter
Voordeuren draaien vrijwel altijd naar binnen, zoals bestweter heeft
medegedeeld.
Heeft te maken met inbraak-preventie, dacht ik, want dan zitten de
scharnieren ook binnenshuis.
--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
Iedereen heeft gelijk, want niet iedereen IS gelijk.
Meer spreuken: http://members.home.nl/pleerol
*Peter*
2009-03-29 10:00:37 UTC
Post by pleerol
Voordeuren draaien vrijwel altijd naar binnen, zoals bestweter heeft
medegedeeld.
Heeft te maken met inbraak-preventie, dacht ik, want dan zitten de
scharnieren ook binnenshuis.
Ik heb ooit gehoord, dat dit te maken heeft met veel simpeler
veiligheid, zoals om te voorkomen dat een argeloze wandelaar die naar
buiten draaiende deur tegen zijn welgevormde bakkes zou krijgen.
bestweter
2009-03-29 10:25:57 UTC
Post by *Peter*
Post by pleerol
[...]
u discrimineert de minder welgevormden onder de argeloze
wandelaars.............
~PCfreak©~
2009-03-29 10:31:31 UTC
Op Sun, 29 Mar 2009 12:00:37 +0200, schreef *Peter* <***@puk.invalid>
het volgende.
Post by *Peter*
Post by pleerol
[...]
Vergeet ook de precariorechten niet.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
***@pc-freak.nl http://www.pc-freak.nl
J. J. Lodder
2009-03-29 20:41:22 UTC
Post by *Peter*
Post by pleerol
[...]
De meeste voordeuren openen niet direct het trottoir op.
(en toch naar binnen)

Jan
*Peter*
Dat zeg ik...
jeroentje
2009-03-30 04:31:39 UTC
Post by *Peter*
Post by pleerol
[...]
Vergeet ook niet de visite die achter een voor deur staan zonder
glaspanelen. Is niet erg gast vrij als je me veel enthousiasme de deur
opend. Wetende dat je favoriete schoonmoeder op de stoep staat.

Jeroentje
J. J. Lodder
2009-03-29 11:18:18 UTC
Post by pleerol
Post by bestweter
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Peter V
Post by J. J. Lodder
Post by Peter V
[...]
Dat slaat nergens op.
Je kan je deur immers ook in paumellen hangen,
of in andere scharnieren waar geen pen uit te tikken is.

Het heeft eerder met een gevoel van veiligheid te maken denk ik.
Bij een naar binnen draaiende deur geeft de deur je nog wat dekking,
en je kan er desnoods altijd nog een voet achter zetten
als wat ervoor staat je niet bevalt.

Jan
Fe
2009-04-01 19:14:36 UTC
Post by J. J. Lodder
[...]
Ook dat, maar het is ook traditie. Achterdeuren en verder alle ramen en
deuren draaien (den) bijna altijd naar buiten. Dat is (was) tegen
inregenen; de deur is zo beter waterdicht te maken, d.m.v. lekdorpels.
Verder heb je geen ruimteverleis binnen in de keuken of kamer. Bij de
voordeur kan je dat truukje niet gebruiken, want dan veeg je de visite
van de stoep. En ruimteverlies is niet van toepassing in de gang. Daarom
draait de voordeur naar binnen.
Fe
Wim van Bemmel
2009-04-01 21:29:36 UTC
Post by Fe
[...]
En wegens comfortabel en veilig passeren in de gang bij mij de wc-deur ook.
Als alle deuren in de gang, behalve de keldertrap.
Groet, salut, Wim.
jjg
2009-04-02 05:27:54 UTC
Post by Fe
Post by J. J. Lodder
[...]
Hier in Duitsland draait alles naar binnen: ramen, deuren... Is wel handiger
met schoonmaken op de bovenverdieping.

Ik denk trouwens ook dat het iets meer beveiliging biedt tegen inbraak (en
misschien iets minder tegen inrammen van de deur)
J. J. Lodder
2009-04-03 21:05:18 UTC
Post by jjg
Post by Fe
Post by J. J. Lodder
[...]
In Frankrijk idem.
Naar buiten draaiende ramen is geloof ik een NL specialiteit.
Een probleem is wel dat het eerder inregent.
Post by jjg
Ik denk trouwens ook dat het iets meer beveiliging biedt tegen inbraak (en
misschien iets minder tegen inrammen van de deur)
Dievenklauwen (of blokkerpennen in de scharnieren)
zijn ook alweer heel lang standaard in NL.
Ramen gaan allang niet meer open
door de scharnierpennen eruit te tikken.

Jan
FVe
2009-03-28 19:20:43 UTC
Post by J. J. Lodder
Zelfs na een dag kleeft hij toch nog genoeg
om een lelijke moet op te lopen.
Randje bijwerken, en geforceerd uitharden met een fohn,
Met de fohn is geen goed idee, tenzij de verf al droog is (maar nog niet
volledig uitgehard).
Met een fohn leg je een vel op de verf, waardoor het drogen alleen nog maar
langer duurt e/o daarmee de kwaliteit van de verflaag aantast.

Frank
J. J. Lodder
2009-03-28 21:50:18 UTC
Post by FVe
Post by J. J. Lodder
[...]
Uiteraard. Erger nog, met een fohn kan je de natte verf
er soms zelfs afblazen. Of hij blaast er rimpels in.
Post by FVe
Met een fohn leg je een vel op de verf, waardoor het drogen alleen nog maar
langer duurt e/o daarmee de kwaliteit van de verflaag aantast.
Een vel ontstaat toch wel.
Het punt is dat je door (voorzichtige) opwarming
de al gedroogde verf verder uit kan harden,

Jan
FVe
2009-03-29 09:12:35 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by FVe
Met de fohn is geen goed idee, tenzij de verf al droog is (maar nog niet
volledig uitgehard).
Uiteraard. Erger nog, met een fohn kan je de natte verf
er soms zelfs afblazen. Of hij blaast er rimpels in.
Of nog erger: het ontstaan van blaasjes onder het velletje....
Post by J. J. Lodder
Post by FVe
[...]
Begrijp ik, maar niet verstandig als deze nog vloeibaar is. Zou kunnen als
deze al stofdroog is - wat dan zijn in ieder geval de vluchtige stoffen
verdwenen.

Frank
r.specht
Waakhond in de gang
peer mankpoot
2009-03-29 00:24:02 UTC
Post by Eppie
Dan moet de verf drogen!
(...)
Post by Eppie
ik heb weinig zin om een dag bij de deur te posten totdat
de verf droog is!.
Dan houdt het op. Kiezen of delen.
--
peer mankpoot

I tried to take a late night piss
but the toilet moved so again I missed
- The Pogues (Rain Street)
Willem de V
2009-03-29 09:09:59 UTC
Post by Eppie
[...]
Haal de hele deur eruit en schroef een plaat in de deuropening zodat u zich
veilig kunt voelen.
schilder de deur terwijl hij plat ligt, krijg je ook een mooier resultaat.

Nadeel : dan rust de geschilderde deur ergens op. Dus wel in 2 etappes
schilderen.
Post by Eppie
Groeten,
Erwin
J. J. Lodder
2009-03-29 11:18:19 UTC
Post by Willem de V
Post by Eppie
[...]
Een echte schilder draait vier grote schroeven in de kopse kanten,
en legt de deur daarmee op de schragen,

Jan
pleerol
2009-03-29 11:08:14 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Willem de V
Post by Eppie
[...]
Een echte poster zet zijn klok niet te ver vooruit -;)
Wim van Bemmel
2009-03-29 11:18:36 UTC
Post by pleerol
Post by Willem de V
Post by Eppie
[...]
Heb ik je al eens verteld waar ik mijn reet mee afveeg ?? ;-)
Groet, salut, Wim.
r.specht
2009-03-29 12:09:41 UTC
Post by Wim van Bemmel
Heb ik je al eens verteld waar ik mijn reet mee afveeg ?? ;-)
--
Nee, dat heb je nog niet verteld. Maar als je dat echt heel graag met ons
wilt delen, kan dat. We wachten af. Sommige mensen hebben allerlei plas en
poep fantasieen en willen daarover aan anderen vertellen. Kom maar op.
Wim van Bemmel
2009-03-29 14:06:49 UTC
Post by r.specht
Post by Wim van Bemmel
[...]
Wel, daar heb ik een pleerol voor. Daar scheur ik dan een stuk af ;-)
Helemaal zelf.
Groet, salut, Wim.
*Peter*
Toch niet met een vette kwast, mag ik hopen? ;-)
bestweter
Voor zover ik weet niet. Even raden: brandnetels?
*Peter*
2009-03-29 13:10:45 UTC
Een echte schilder schroeft niets.
J. J. Lodder
2009-03-29 16:30:59 UTC
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
Een echte schilder draait vier grote schroeven in de kopse kanten,
en legt de deur daarmee op de schragen,
Een echte schilder schroeft niets.
Nee, die hengst er een paar dikke spijkers in.

Of je daar nou blij mee moet zijn...

Jan
*Peter*
Een echte schilder spijkert niet.
post2u
2009-03-29 21:59:03 UTC
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
[...]
Een "echte" schilder kun je herkennen aan hetzelfde kleine schuurpapiertje
dat hij al jaren op zak heeft en koestert en waar hij al vele jaren hele
woonblokken mee heeft 'gedaan'.....))
J. J. Lodder
2009-03-30 07:55:42 UTC
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
[...]
Dat zei ik toch, hij hengst er spijkers in.

Moet ik nou echt alles voorkauwen?

Jan
FVe
2009-03-31 20:01:40 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
Post by *Peter*
Post by J. J. Lodder
[...]
Ook niet, want een echte schilder legt de deur helemaal niet vlak.
Krijg je alleen maar een hoop stof op je schilderwerk.

Een echte schilder zorgt dattie niet te dik de verf opzet, zodattie
verticaal schilderend geen druipers krijgt.

Frank
Fe
2009-04-01 19:09:31 UTC
Post by Eppie
[...]
Even een constructie maken aan de binnenkant met 2 fatsoenlijke
schroefogen en een ketting met hangslot erdoorheen halen. Met wig o.i.d.
deur behoeden voor dichtslaan. De gaten voor de ogen kan je later
dichtstoppen.

Ik heb het wel eens anders gedaan, maar dat moet maar net mogelijk zijn.
Had zo'n anti-inbraakstang geleend die je in kozijnen kunt klemmen en
die in de gang tussen 2 muren geklemd, zodanig dat de deur maar 10 cm
open ging.
Fe
Kees Van Singeren
2009-04-03 09:55:51 UTC
Post by Eppie
[...]
Deur schilderen.... op een keir laten staan een aan de binnenkant blokkeren
met een lat oid zodat deze niet verder open kan
of een koeiebel aan de deur bevestigen... dan hoor je dat die verder open
gaan dan de de bedoeling is.
d***@gmail.com
2020-07-15 21:34:59 UTC
Vroeg beginnen uiteraard. Daarna de deur op een kier houden en voor de nacht de tochtstrook voor en achter afplakken met tape.